Utställarinformation

Vanliga frågor och svar

Allt du behöver veta inför ditt mässdeltagande

Välkommen som utställare till Logistics & Automation, här hittar du all information som du behöver veta inför ditt deltagande på mässan. Första gången du besöker den här sidan, kan det vara en god idé att läsa igenom alla punkterna – Ju bättre förbered du är inför mässan desto bättre utdelning får ni av ert deltagande. 

Öppettider

Tisdag, 2 februari 2021 07:00-20:00 (inflytt)
Onsdag, 3 februari 2021 09.00 – 17.00
Torsdag, 4 februari 2021 09.00 – 16.00              utflytt 16.30 – 22.00

Onsdag den 3 februari 2021, kl. 09.00 – 17.00

Torsdag den 4 februari 2021, kl. 09.00 – 16.00

My easyfairs

75 % av mässans besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I My Easyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter, lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under ”Utställare & Produkter”.

Denna tjänst är helt kostnadsfri så se till att utnyttja den. Genom våra SmartBadges kan våra besökare dessutom scanna sina Badges i era montrar för att få mer information om er via mail. Denna informationen hämtas direkt från ert My Easyfairs – ytterligare en anledning till att ha en uppdaterad och bra sida.

I samband med att ni bokade er monter fick ni ett mail från ”My EasyFairs” med en länk rakt in i systemet med uppmaningen att bekräfta er
e-postadress samt välja lösenord.
Din E-postadressen är ditt användarnamn. Har du glömt ditt lösenord? Välj ”Glömt lösenord” så får du ett nytt!

Praktisk info

Beställningar så som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs direkt via Malmömässans montersevice:

Malmö Mässservice

Kontaktuppgifter uppdateras inom kort

Logistics&Automation/Företag/ Monternummer
Malmömässan
Mässgatan 6
215 32 Malmö 

 

Vi rekommenderar samtliga utställare att teckna utställarförsäkring. Kontakta Malmömässan direkt, kontaktuppgifter uppdateras inom kort.   

 

För beställning av montercatering och dryck kontakta Malmömässan direkt.

Kontaktuppgifter kommer inom kort

Datum för Kick-off släpps 6 månader innan mässan

Registrera din monterpersonal

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, såhär går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  2. Klicka på den mässa du ställer ut på 
  3. Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”. 
  4. Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  5. Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  6. Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn. 

Lär känna besökaren

Vad är smart badge?

Som utställare får du en läsare att sätta på monterväggen för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter och när besökaren touchar den med sin smart badge får de automatiskt ett e-mail med all företagsinformation som du har publicerat i ert My Easyfairs och i utbyte för dig som har GoLead eller GoPlus deras kontaktuppgifter.

PS. Har du Easygo Visibility är tillgången till leads efter mässan en tjänst som måste köpas till. 

På plats får du en läsare som ni ansvarar för att placera på ett bra ställe i er monter. Du som utställare är också ansvarig för att lämna tillbaka läsaren efter mässans slut – ingen läsare, inga leads!

Efter mässan hamnar alla kontakter som registrerats på er läsare i ert My Easyfairs, så att du enkelt kan laddar ner era nya leads. 

Vad är visit connect?

Visit Connect ingår i ert deltagande på Logistics & Automation om ni valt Easygo Leads eller Easygo Plus, en tjänst som gör det möjligt för er att samla in kontaktuppgifter och information digitalt om era besökare genom att skanna deras badgar. Ett effektivt sätt för er att enkelt skaffa kvalificerade leads på ett smidigt sätt!

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord. I mailet får du även en guide över hur du går till väga, följ den så sätter du enkelt upp er visit connect.

Viktigt! Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte att göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Läs mer om Visit Connect här

Marknadsföring
Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi hjälper er med marknadsföringsmaterial, digitala utskick till era kunder och nätverk. Vi marknadsför och lyfter er medverkan och ert varumärke på hemsida, i nyhetsbrev och på sociala medier. 

Vi gör b.la. nedanstående punkter

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: nathalie.widen@easyfairs.com så hjälper vi dig

Vad kan du göra för att synas?

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som mässan lägger grunden för genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Logistics & Automation i era kanaler och nätverk. Glöm inte bort att tagga och använda #LogisticsAutomationSthlm på era sociala medier. Nedan listar vi våra 3 bästa hjälpmedel för maximerad synlighet. 

Beställ banners för mailsignaturer, sociala medier, hemsidor och nyhetsbrev. Använd dessa, det är ett mycket enkelt och effektivt sätt att sprida ordet om ert deltagande på mässan och ju fler kanaler ni sprider dem i desto större genomslagskraft.

Länka era banners med er personliga registreringslänk. Alla utställare får en personlig registreringslänk, denna länk hittar ni genom att gå in på My Easyfairs och välja ”Bjud in dina potentiella och befintliga kunder”, som ligger nummer 2 längs tidslinjen högst upp på sidan. Tryck sedan på ”Inbjudan” där hittar ni er personliga registreringslänk. Väljer ni istället ”Registrerade besökare” kan ni se de som registrerat sig via er länk. 

Den tryckta biljetten har otroligt hög genomslagskraft, ca 50 % av mässans besökare kommer via den. Vi kommer att skicka ut biljetter till er efter sommaren. Använd dessa och bjud in era kunder, prospects och andra i ert nätverk. Ju fler ni bjuder in, desto större är chansen att få ett lyckat mässdeltagande och en välfylld monter! Lägg även fram biljetterna i er reception, skicka med dem tillsammans med utgående fakturor, sprid dem via era säljare på fältet etc. 

Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad.

Håll dig uppdaterad!

Vill du ha spännande branschnyheter och första tjing till våra event? Börja prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Scroll to Top